"Föremålet för bolagets verksamhet är att jobba med strategisk design och varumärkesbyggande uttryck för företag och producenter av produkter och tjänster. Målet är att använda begrepp och design som verktyg för att nå huvudmålgruppen, etablera lojala kunder, och därför öka intäkterna för kunden. Företag som efterfrågar tjänsten kan vara i alla sektorer, och kan innebära förpackningsdesign (grafisk formgivning) av mat, dryck, hushållsprodukter, kosmetiker, hårdvaror osv, eller företagsidentiteter för vilket företag som helst som har ett behov av koncept, design, och kreation. Projekt som innebär förpackningsdesign involverar forskning av konkurrenter, studier av förpackningsformer, dekor, tryckteknik eller utseende, inköp av produkter för möten, jämförelse, eller produktmaterialprover, eller för modeller som visualiserar slutresultat. Arbetet kan innebära resor till andra länder för att utforska det som händer på marknaden gällande sortiment, nya artiklar, produkter som inte har kommit till Skandinavien ännu, inspiration för innovation, design, dofter, smaker, produktnamn, och förpackningsformer och material, eller medverka i fokusgrupper och forskningsstudier med syftet att lära om konsumentens beteende och önskemål. Projekt involverar många gånger fotografering, som innebär inköp av rekvisita. Ta hjälp av diverse kunskaper för att nå projektslut, t.ex. varumärkesstrateger, produktionsledare, originalare, kockar, fotografer, illustratörer, stylister, retuscherare, 3D visualiserare, webbproducerneter, filmkreatörer, ljud-, industriell- och grafiskdesigners. Sekundärt arbetsområde: Interiördesign,'ombyggnadsdesignförslag för nybyggnationer, renoveringar, och inredning. Arbetet kan t.ex. innebära design av entréer, spaavdelningar, badrum, festlokaler, kontor, eller hemmiljöer. Inköp av material och inredningsdetaljer kan ingå i projektet. Arbetet kan innebära förberedelser av artiklar till inredningstidningar och styling till fotograferingen av miljön som presenteras i artiklarna. Tredje arbetsområde: Utbildningar, seminarier, eller föreläsningar för diverse'designkommunikations högskolor, i ämnet som förklarats i primärt arbetsområdet ovan. Fjärde arbetsområdet: Idé, skapelse, produktion och försäljning av objekt d'artdesignprylareller specialdesignade modeaccessoarer. Samt därtill närliggande verksamhet."